Hoe het begon
en hoe het gaat
In 2003 maakten Jean-Pierre Neels en Thomas Van Damme hun debuut in de powerboatracing met een deelname aan de Aqua Raid Rally in Italië. Gedreven door de adrenaline namen ze later, in 2004, ook deel aan de 24 uur van Sint-Petersburg en verschenen eveneens aan de start bij de Belgian Offshore, op de thuiswateren tussen Zeebrugge en Blankenberge.Na hun deelname aan de 24 uur van Sint Petersburg werd er besloten om zelf, in eigen atelier, een raceboot te bouwen.Zo gezegd zo gedaan en minder dan een jaar later scheerde de customised Channel 16 (met piloten Anthony Lienard, Amoury Neels en Frank Willekens) over de internationale wateren.Ook de daaropvolgende jaren bleven Jean-Pierre, Thomas en het team van Marine Technics actief in het race circuit. Zo werden onder meer de Red Sea Rally in Egypte, verschillende etappes van het Championnat de France en wederom, de Belgian Offshore aan hun al meer dan indrukwekkende palmares toegevoegd.In dec.2011 werd de BIRRETTA DUE aangekochtWaar kunnen techneuten ten volle hun lusten botvieren? Dat is ongetwijfeld in het racegebeuren. Marine Technics zette de voorbije seizoenen een team in op nationaal niveau. Een FB-design race boot leverde reeds meerdere ereplaatsen op.Sinds een paar jaar heeft ook de microbe van de uithoudingsraces het team te pakken met de Birretta, waaronder reeds werd deelgenomen aan de klassieker Cowes-Turquay-Cowes race, Skagerak across en de round britain race.In 2004 werd voor het eerst deelgenomen aan de 24 uur van Sint-Petersburg met de CH16. Daaropvolgende jaar werd voor dit race evenement een speciale boot gebouwd. Een diepe V-romp en twee conische tubes werden specifiek ontworpen voor zowel snelheid als duurzaamheid. De testvaarten verliepen in elk geval veelbelovend. De Ch 16 een RHIB ontworpen en gemaakt door Marine-Technics zelf is een 9meter monohull met 250 pk Evinrude HO, die een topsnelheid van maar liefst 63 knopen kan halen.